середу, 27 лютого 2019 р.

Конспект уроку.8 клас "Всесвітня історія"


Урок 29
Всесвітня історія 8 клас
Тема. Створення США.
Мета: ознайомити учнів з боротьбою північноамериканських колоній за незалежність;
Розвивати вміння учнів встановлювати хронологічну послідовність подій, працювати з картою, описувати становище англійських колоній, порівнювати їх економічний розвиток з економічним розвитком метрополій, висловлювати власні судження;
Виховувати повагу до історії інших держав.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, настінна карта, атласи, презентація.

                                    ХІД     УРОКУ
І.Оргмомент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
США – країна, створена поселенцями, носіями тих європейських релігійних і культурних традицій, які відкрили простір для розвитку принципу рівноправності та поступово створили передумови для утворення північноамериканського суспільства.
 Для суспільного устрою (політики) Сполучених Штатів був характерний аспект, орієнтований на особисті досягнення, індивідуалізм, на республіканські свободи.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу за планом:
1. Колонізація Північної Америки у ХУІІ – ХУІІІ ст. Американське диво.
 ( робота з поняттями «колонія», «метрополія» + робота з картою + робота з документом)
2. Конфлікт з метрополією. ( пояснення + презентація)
3. Війна за незалежність. Утворення США. ( пояснення + хронологічний ланцюжок + презентація)

1. Колонізація Північної Америки у ХУІІ – ХУІІІ ст. Американське диво.
 ( робота з поняттями «колонія», «метрополія» + робота з картою + робота з документом)
Бесіда з учнями.
1. Дайте визначення поняттям: «колонія», « метрополія».
2. Назвіть причини, які змусили європейців переселятися в Америку. (с. 208, 2 абзац)
- прагнення розбагатіти,
- втеча від релігійних переслідувань,
- втеча від правосуддя.
Робота з картою
1. Назвіть держави, які у першій половині ХУІІІ століття мали колонії у Північній Америці. ( Іспанія, Португалія, Англія, Голландія, Франція)
2. Назвіть племена індіанців, які проживали на цих територіях.
3. Назвіть міста, які були першими засновані на Атлантичному узбережжі.
Робота з документом.
Життя перших поселенців
1.     Якими були відносини індіанців і переселенців на першому етапі колонізації  Америки?
2.     Чим можна пояснити зміни у ставленні білих до індіанців?
3.     Якими були наслідки такої політики переселенців?
 Поступово на Атлантичному узбережжі утворилося 13 колоній, їх населення складало близько 2.5 млн. чоловік.
 Територію, на якій були засновані колонії, населяли переважно два великі угрупування індіанських племен: ірокези і алгонкіни, загальна кількість яких сягала 200 тис. чоловік. Доки колоністів на півночі було обмаль, вони селилися переважно вздовж узбережжя, індіанці ставилися до них дружньо. Саме індіанці навчили прибульців, як розчищати первісні ліси й робити землю придатною до обробки. Вони ж навчили білих сіяти маїс і тютюн, горох і боби, гарбуз і кабачки, диню та огірки; готувати кленовий цукор, використовувати риб’ячі голови, як добрива; полювати на диких тварин, ставити на них капкани і виробляти шкури; робити човни з березової кори; пекти їстівних молюсків. Стежинам індіанців належало стати дорогами колоністів. Одним словом, індіанці навчили європейців, як жити у Новому Світі, а ті відплатили їм, забравши у них землі. Колоністи почали захоплювати ліси, де полювали індіанці, які не мали худоби. Торговці за ром і фабричні товари купували в індіанців цінне хутро. (Острів, на якому тепер розташована центральна частина Нью-Йорка, був «куплений» за набір ножів і намисто, що коштували всього 24 долари) (Юдовская А.Я., Баранов П.А., Ванюшкина Л.М. Истории. Мир в новое время (1640-1870): Ученик для 9 класса средней школы. – СПб: СМИО – Пресс, 1999. – С. 116 – 117).

Історики вважають, що Америка стала своєрідним котлом, у якому в єдине ціле переплавилися звичаї, мораль і світогляд різних народів. З цього сплаву народилася нова оригінальна культура. Вона базувалася на європейській, але увібрала в себе традиції багатьох національностей і тому набула своєрідного характеру. Ці процеси і отримали назву «американське диво». Його результатом стало народження на теренах Північної Америки нового народу і нової держави.
2. Конфлікт з метрополією. ( пояснення + презентація)
На середину ХУІІІ століття англійські колонії в Північній Америці вже перестали бути маленькими малолюдними фортами. В них проживало багато людей, виросли міста, процвітала торгівля, розвивалася освіта і культура. Колонії розвивалися матеріально і духовно. Спільні інтереси і спільне майбутнє сприяли зміцненню зв’язків між колоніями.
 У колоній було все, що потрібно. Вони могли повністю забезпечити себе всім необхідним. Колонії повинні були сплачувати Англії великі податки. Вони хотіли самоврядування і права самостійно визначати податки. Англія на це не погоджувалася.
В 1765 р. в колоніях було введено гербовий збір за яким за будь-яку операцію ( оформлення документів, випуск друкованих видань, поштові відправлення) колоністи повинні були платити податок. Це обурило жителів колоній. Не стільки розмір податку, як факт, що жителів колоній ніхто не спитав що вони думають з цього приводу. Бо ж представників колоній не допускали до роботи в палаті общин. Протест був таким сильним, що Англія відмовилася від введення цього податку, але не надовго. Через два роки вона введе нові податки.
Англійці запровадили мито на англійські товари. У відповідь колоністи перестали їх купувати, вони налагодили контрабандну торгівлю.
У грудні 1773 р. мешканці Бостона не дали розвантажити прибулий з Англії корабель з чаєм. Вони покидали тюки з чаєм у море. Ця подія отримала назву «бостонське чаювання». У Бостоні ввели надзвичайний стан.
3. Війна за незалежність. Утворення США. ( робота з текстом на с. 212 -216 + хронологічний ланцюжок + презентація)

ІУ. Закріплення.
1.     Коли почалася колонізація англійцями Північної Америки:
А) 1492, б)1648, в) 1607
2. Пуритани-пілігрими прибули до берегів Північної Америки і заснували колонію Нова Англія на кораблі: а)Плімут, б) Віргінія, в) Мейфлауер.
3. Перша колонія англійців у Північній Америці отримала назву:
а) Віргінія, б) Нова Англія, в) Пенсільванія.
4. Декларація незалежності США була проголошена під час роботи:
а)І Континентального конгресу, б) ІІ Континентального конгресу,
 в) Конгресу США.
5. В якому році розпочалася війна за незалежність США: а) 1776р.,
б) 1774, в) 1775, г) 1773.
6. Першою столицею США було місто: а) Йорктаун, б) Вашингтон,
в) Філадельфія, г) Нью-Йорк.
7. Авторами Декларації незалежності США були: а) Франклін і Вашингтон, б) Джефферсон і Адамс, в) Вашингтон і Медісон.
8. Вирішальна битва війни за незалежність відбулася: а) 1775 біля Бостона, б) 1777 біля Саратоги, в) 1781 біля Йорктауна.
9. Які країни підтримали незалежність США і надали їм воєнну допомогу: а) Пруссія, б) Іспанія, в) Голландія, г) Португалія, д) Франція.
10. Коли було прийнято нині діючу Конституцію США: а) 1776, б) 1787, в) 1791, г) 1783.
11. Хто став першим президентом США: а) Вашингтон, б) Джефферсон,
в) Адамс.
12. Коли Англія визнала незалежність США: а) 1787, б) 1783, в) 1776,
г) 1781.
Відповіді: 1-в, 2-в, 3-а, 4-б, 5-в, 6-в, 7-б, 8-б, 9 в,б,д, 10 б,11-а, 12-б
УІ. Домашнє завдання. § 25 п.1-5
УІІ. Підсумок уроку.





Немає коментарів:

Дописати коментар